دبير فدراسيون شطرنج جمهوري اسلامي ايران از برگزاري جشنواره سراسري شطرنج كشور، در اوائل سال آينده خبر داد.

یزدفردا به نقل از ایسنا -  داوود صفا در مجمع انتخاباتي رييس هيات شطرنج استان يزد گفت: پس از موفقيت تيم ملي شطرنج كشورمان در بازي‌هاي آسيايي و كسب مقام دور از انتظار سومي آسيا، اين باور ايجاد شد كه ورزش شطرنج نيز مي‌تواند در زمره رشته‌هاي مدال آور كشور در مسابقات بين‌المللي مطرح باشد.

وي اظهارداشت: اين پيروزي به فدراسيون كمك كرد، تا حركت‌هاي قبلي خود به ويژه در زمينه پرورش استعدادهاي شطرنج را جدي‌تر دنبال كند.

صفا يادآور گرديد: پس از توقف چند ساله ورزش شطرنج در كشورمان، با استفتاء از حضرت امام (ره) و تاكيد ايشان به مطرح نبودن برد و باخت در اين ورزش، مجدداً شطرنج كشور احياء گرديد و خوشبختانه در مقايسه با ساير رشته‌هاي ورزشي، سرعت خوبي به خود گرفته است.

دبير فدراسيون شطرنج ايران متذكر شد: اخيراً مهندس علي‌آبادي رئيس سازمان تربيت بدني كشور پيشنهادي مبني بر برگزاري يك جشنواره همگاني در سطح كشور به ‌فدراسيون شطرنج دادند، كه در اين راستا فدراسيون با تشكيل ستادي پيگير برگزاري آن مي‌باشد و زمان احتمالي اين جشنواره كه قرار است در سطح وسيع و به صورت همگاني برگزار شود، ارديبهشت يا خرداد ماه سال آينده خواهد بود.

شرف الديني مديركل تربيت بدني استان يزد نيز در اين نشست به توسعه اين ورزش در شهرستان‌هاي تابعه استان تاكيد و خواستار افزايش حمايت‌هاي فدراسيون شد.

گفتني است، در اين مجمع مهندس حسين ميزچين به عنوان رييس جديد هيات شطرنج استان يزد انتخاب شد و از زحمات و تلاش‌هاي مهندس مهذب ترابي رييس سابق اين هيات تقدير شد
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا